2013-03-02

187. läslust ( 62 / 365)


Verklig läslust fick jag när jag fyndat Haruki Murakamis 1Q84 på bokrean. ( 69 kr styck! ) Så fort jag kom hem slängde jag mig i soffan under en pläd med Janaceks sinfonietta i hörlurarna för att komma i rätt stämning. (Ni som läst den förstår varför.) Den första delen har jag redan läst en gång men läser den nu igen. Den här helgen kommer det inte att bli mycket gjort. Jag reser i tid och rum med Aomame och Tengo.
 Är det någon mer än jag som älskar Murakamis berättarkonst ?

2 kommentarer:

  1. Han står på önskelista men om jag ska vara ärlig så är min önskelista flera meter lång. Men en vacker dag..... :D

    SvaraRadera
  2. En av hans romaner har gått som följetong i P1 och ett par till har jag läst, men dom kan vara lite ojämna upplever jag. Egna är dom i vilket fall som.

    SvaraRadera